Нема в людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилась, землі, на якій зросла… Щоб по-справжньому любити рідний край, його слід добре знати, необхідно вивчати його історію, мову, культуру.
З метою виховання у читачів любові і дбайливого ставлення до рідної землі, – своєї батьківщини, її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, любові до рідної природи в нашій шкільній бібліотеці було проведено огляд літератури " Краса землі моєї України".
Згідно зі статистикою, щогодини з лиця Землі зникають безповоротно три види тварин. Щодня зникає більше 70 видів фауни і флори. За 25 останніх років біологічне різноманіття Землі скоротилося більше ніж на третину.
В Україні День захисту тварин святкується починаючи із 2000 року.
День тварин – це привід нагадати людям про їхню відповідальність, підвищити свідомість суспільства щодо необхідності захисту тварин.
Збереження, невиснажливе використання та відновлення тваринного світу залежить від кожного з нас, тому закликаємо долучитись до відзначення Всесвітнього дня захисту тварин і особистими справами внести свій посильний внесок у цю необхідну та добру справу!
29-30 вересня 1941 року, в окупованому нацистами Києві було проведено перший масовий розстріл військовими цивільного населення. Загалом із 29 вересня по 11 жовтня 1941 року есесівці вбили майже все єврейське населення міста – понад 50 тисяч чоловіків, жінок, дітей. Тільки в перші два дні розстрілів було вбито майже 34 тисяч людей.Передумовою до розстрілів була відверта брехня про участь євреїв у мінуванні та вибухах на Хрещатику, внаслідок яких загинуло чимало солдатів і офіцерів вермахту. Місцем масових розстрілів було обрано Бабин Яр – довжиною у два з половиною кілометри, яка місцями сягала 50-метрової глибини. Наприкінці вулиці влаштували ворота, за які людей пропускали групами по 30-40 чоловік. Попередньо їх примушували роздягатися, відбирали особисті речі, потім поліцаї дубинками гнали жертв до проходів у насипах на краю яру. На протилежному боці сиділи кулеметники. Тіла розстріляних скочувалися по укосу на дно. Після того, як рів заповнювався 2-3 шарами трупів, зверху їх присипали землею.
Загалом за роки Другої світової війни у Бабиному Яру, за різними оцінками, загинуло від 100 до 150 тисяч осіб – євреїв, ромів, караїмів, радянських військовополонених, учасників українського націоналістичного руху опору, пацієнтів психіатричної клініки та представників інших національних чи соціальних груп, яких окупанти вважали «зайвими». Розстріли в Бабиному Яру тривали аж до визволення Києва від окупантів у 1943 році.
До цієї трагічної дати в бібліотеці нашого закладу організовано книжкову виставку " Бабин яр - забуттю не підлягає!"
Завдяки вогню життя людей кардинально змінилося – вогонь став надійним товаришем і помічником людині. Але необережне поводження з вогнем може привести до біди, адже багато пожеж відбувається з вини людей, зокрема дітей. До проведення Тижня знань пожежної безпеки у шкільній бібліотеці представлено книжкову виставку "Вогонь наш друг, та не завжди, чекати можна і біди! ".
Учні знайомляться з правилами безпечної поведінки при пожежі, куди потрібно звертатись за допомогою.
До Міжнародного дня толерантності
Міжнаро́дний день толера́нтності — свято, яке відзначається 16 листопада в усьому світі.
У Декларації йдеться про рівність усіх людей, незалежно від їхнього віросповідання, етнічної належності чи кольору шкіри.
Як заявлено в Декларації принципів терпимості, «терпимість – це те, що робить можливим досягнення миру та веде від культури війни до культури миру».
Терпимість – це гармонія у різноманітті. Це не тільки моральний обов’язок, але й політична та правова потреба.
Пропагування терпимості має особливу важливість в сьогоднішню епоху стрімкого посилення глобалізації, мобільності та взаємозалежності.
Ми всі різні. Але ми всі рівні. Як говориться в чудовій рекламі «Ініціативи розмаїття» - «у нас більше спільного, ніж ви думаєте». Тож кожна людина має право жити в мирі та зберігання своєї індивідуальності. А це означає, що бути толерантним не значить залишатися пасивним перед обличчям расизму, ксенофобії, гендерної або расової дискримінації, сексизму, ейджизму, насильства тощо, або ж мовчати, коли люди стикаються із жорстоким ставленням.
У рамках відзначення Міжнародного Дня толерантності та з метою формування у читачів загальнолюдських моральних цінностей, задля пропаганди принципів терпимості та розвитку толерантних настанов бібліотека підготувала виставку літератури « Толерантність врятує світ».
З 10 листопада 2020 року в читальній залі нашої бібліотеки експонується тематична книжкова виставка "Великий гуморист"
12 листопада виповнюється 131 рік від дня народження українського письменника Остапа Вишні. Упродовж життя він написав близько двох з половиною тисяч творів: гуморески, нариси, фейлетони, памфлети, мемуари, щоденник, переклади і здобув всенародне визнання самобутнього майстра української сатири й гумору. Започаткував у літературі новий жанр – усмішку, яка стала своєрідною візитівкою його творчості.Остап Вишня (Павло Михайлович Губенко) народився в місті Груні Сумської області 11 листопада 1889 року в селянській родині.
Перші твори письменника під псевдонімом Павло Грунський з’явились 1919 року. З 1921 року він підписує свої твори вже як Остап Вишня.
Гумористичні твори Остапа Вишні мали великий успіх у читачів і друкувались в перекладах російською та іншими мовами.Традиційно щороку в Україні 9 листопада відзначають День української писемності та мови.
В нашій шкільній бібліотеці організовано книжкову виставку
" Як річка з роду і до роду, так мова з'єднує народ!"
1. Згідно з даними Національної Академії Наук України, сучасна українська мова — це близько 256 тисяч слів.
2. Найбільш уживана літера абетки — «П». З неї починається найбільша кількість слів. Найменш уживана — «Ф».
3. Одна з особливостей української мови — велика кількість зменшувальних форм. Навіть слово «ворог» має зменшувально-пестливу форму: «...згинуть наші вороженьки, як роса на сонці».
4. За лексичним запасом найбільш близькими до української мови є: білоруська (84%), польська (70%) та сербська (68%).
5. Так звані «дзеркальні» фрази або слова: їх можна читати як зліва направо, так і справа наліво — «Я несу гусеня»
6. Найбільше перекладений літературний твір – "Заповіт" Тараса Шевченка (147 мовами).
7. Українська мова належить до старописемних мов – її писемна традиція налічує близько тисячоліття.
8.Українська входить до трійки найкрасивіших мов у світі. На мовному конкурсі в Італії її визнали другою за мелодійністю мовою світу (після італійської).
9. Офіційно вважається, що після видання «Енеїди» Івана Котляревського, українська мова була прирівняна до літературної мови. Івана Котляревського по праву вважають основоположником нової української мови.
10. Українська мова є однією з найпоширеніших мов в світі, і за кількістю носіїв займає 26-те місце в світі.
1.Маленька, менша від мачини,
Ні з ким не стану на борню.
А при читанні, коли треба,
Й людини мову я спиню
Що це таке?
2.Злита з хвостиком ця крапка,
Невелика, власне, лапка.
Робить паузу, всім знайома.
Як вона зоветься?
3.Він після речення, цитати
Вмостився, схожий на гачок
Всіх нас примушує питати
А сам ні пари з вуст — мовчок.
4.Що за знак - стрункий як спис.
Він над крапкою завис.
Спонука до поклику,
Хто ж бо він?
5.В слові знаєш де я є?
Після кореня.
А призначення моє -
словотворення.
Я творю нові слова
або форми слова,
щоб красива і жива
розквітала мова... Хто я?
6.Двічі повторив Панько Вареник
український вказівний займенник
і здивовано гукнув до друга:
"Це ж так зветься африканська муха!"
Яка назва цієї мухи?
7.Хоч в усній мові нас немає,
а на папері мовчимо,
та все, що ти читаєш, друже,
сприймати правильно вчимо.
Хто ми?
8.Коли твір якийсь готую,
різні речення пишу,
щось, буває, я цитую,
мову вводячи чужу.
Але, любий мій читачу,
як для вас її позначу?
Тут уже не допоможуть
ані коми, ні крапки,
у пригоді стати можуть -
здогадались ви?
9.Я такий же, як знак розділовий,
і відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім'я -
зразу стану потрібним і я.
Відповіді:
1. КРАПКА
2. КОМА
3. ЗНАК ПИТАННЯ
4. ЗНАК ОКЛИКУ
5. Суфікс
6. Цеце
7.Розділові знаки
8. Лапки
9. Апостроф
2020-11-02
З метою формування розуміння правильного використання природних ресурсів та виховання в учнів бережливого ставлення до природи, був проведений конкурс "Збережемо нашу планету зеленою і квітучою". Він ділився на два напрями: конкурс виробів із природного матеріалу та конкурс плаката. Всі класні колективи активно взяли участь у цьому конкурсі.
Конкурс
виробів із природного матеріалу
Тому учні та вчителі нашої школи активно взяли участь в
загальношкільній акції «Батарейки, здавайтесь!!! Одна пальчикова батарейка забруднює природу на півстоліття!!!!».
Батарейки містять у собі важкі метали, що сильно забруднюють навколишнє середовище. Одна викинута пальчикова батарейка при розкладанні в ґрунті впливає приблизно на 20 квадратних метрів землі. Важкі метали потрапляють у повітря, в підземні води, а звідти до організму людини. Різні метали - ртуть, нікель, кадмій, свинець, літій, марганець і цинк, які мають властивість накопичуватися в живих організмах, у тому числі і в організмі людини, завдають істотної шкоди здоров'ю, зокрема сприяють виникненню онкозахворювань та хвороб щитовидної залози.
Пам’ятаймо, що кожен з нас щодня власними вчинками визначає у якому світі і у якому суспільстві житимемо далі!
Згідно плану проведення Всеукраїнського місячникашкільних бібліотек « Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів» та з метою показати учням всю відповідальність за наслідки людського впливу на природу в нащому закладі було проведено екологічну вікторину «Знавці природи» . Учні взяли участь у вікторині, продовжили твір-розповідь про землю та відгадували екологічні загадки.
15 жовтня в шашому закладі була проведена екологічна гра «Стежинка у світ природи».
Мета заходу: виховувати у дітей любов до рідного краю та бережливе ставлення до природи, бажання охороняти та примножувати її багатство та красу, прищеплювати вміння культурно поводитись на природі та сортувати сміття.
Бібліотекар школи разом з активом бібліотеки ознайомила учнів з такими поняттями як «екологія» та «природа», розповіла про те, що треба робити, щоб зберегти рідну природу,а також провела екологічну гру «Стежинка у світ природи».Рідна природа… Кожний із нас живе в неосяжному, розмаїтому чарівному світі… Але не кожен здатний бачити його красу, усвідомлювати себе його часткою, бережливо ставитися до природи!
Для всіх відвідувачів бібліотеки нашого закладу було організовано книжкову виставку : «Захищай, Примножуй, Бережи!!!» , метою якої є виховання бережливого ставлення до природи, прищеплення любові до читання, формування у них почуття відповідальності перед майбутніми поколіннями за збереження навколишнього середовища, за розумне господарювання.
Упродовж жовтня 2020 року нашою шкільною бібліотекою було проведено благодійну акцію « Подаруй книгу шкільній бібліотеці», під час якої кожен охочий мав змогу подарувати книгу до бібліотеки.
Бібліотека щиро вдячна всім, хто долучився до акції та подарував корисні й цікаві книги !
Акція продовжена ,тому запрошуємо всіх шанувальників Книги брати участь і робити посильний внесок у примноження нашої книжковиої скарбниці.
З 01 по 31 жовтня 2020 року в нашому закладі проходить Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек під гаслом «Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів».
Учням було запропоновано взяти участь в акції «Збережи дерево – здай макулатуру».
Мета акції: привернути увагу дітей, їх батьків до проблеми дбайливого ставлення до такого багатства - як ліс, який є важливим природним ресурсом в господарській діяльності людини, але ще більш важливим ресурсом в збереженні екології навколишнього середовища .
Виручені кошти будуть використані для поповнення фонду бібліотеки новими книгами.
Акція ще триває!!! Тож долучайтеся!!!!
Згідно плану проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек « Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів» було проведено новий цікавий тип роботи з маленькими читачами - буккросинг з літератури екологічної тематики: «Вільна книжка – у вільне читання»-книгу сам почитав, товаришу товаришу почитати віддав!
Інтелектуальна вікторина-гра з екології
«Ми самі розумні».
Тренінг - Вчимося сортувати сміття.
Природа – могутнє джерело пізнання , яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу. Людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не найяскравіше виявляється в дитячому віці.
Мета екологічної бесіди :
Згідно плану проведення Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек « Шкільна бібліотека та екологічна просвіта учнів» та з метою показати учням всю відповідальність за наслідки людського впливу на природу в нащому закладі вчителем біології Висоцькою Г.В. було проведено конкурс "Природа вчить та виховує"
Екологічний бумеранг та тренінг-подорож «З природою живи у дружбі» було проведено вчителем біології Ясенчук Аллою Василівною.
Мета: Збагатити знання учнів про природу. Виховувати бережливе ставлення до рослин, тварин, любов до рідного краю та звернути увагу на стан екології в світі.
14 жовтня в день святої Покрови Пречистої Богородиці одночасно з Днем українського козацтва наша держава святкує День захисника України.
Це прекрасна нагода зазирнути до сторінок історії та згадати про звитягу предків, які ратними звершеннями здобували й відстоювали українську свободу та незалежність, висловити вдячність ветеранам Другої світової, які також воювали за свою землю, та героям сьогодення – українським солдатам, які боронять державу від зазіхань північного сусіда-агресора, вшанувати тих, хто поклав на Сході своє життя.
До цих свят було організовано книжкову виставку і проведено цікаву вікторину.
Урок про гуманне ставлення до братів наших менших присвячений Всесвітньому дню захисту тварин
План проведення
Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек
№ п/п | Назва заходу | Клас | Дата | Відповідальні | |
1. | Відкриття Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек. День відкритих дверей у бібліотеці для учнів, вчителів, батьків. Екскурсія до шкільної бібліотеки учнів 1-х класів | 1-11кл. | 1.10.20 | Бібліотекар | |
2. | Книжкова виставка: «Ми всі господарі природи, тож збережемо її вроду!!"» | 1-11кл. | Протягом місяця | Бібліотекар | |
3 | Урок «Україна без сміття!!! Вчимося сортувати!!!!». Перегляд мультфільму “Що робити з відходами” | 4 кл | 6.10.20 | Бібліотекар | |
4 | Книжкова виставка: «Дивовижний світ тварин » | 1-11кл | Протягом місяця | Бібліотекар | |
5 | Виховні та тематичні години спілкування: «Сторінками Червоної книги України», «Вплив діяльності людини на природу», «Правила поведінки на природі» | 1-11кл | Протягом місяця | Класні керівники | |
6 | Бесіди: «Милосердя до природи і людини» | 5-11кл | Протягом місяця | Класні керівники Класоводи | |
7 | Загальношкільна акція «Батарейки, здавайтесь!!! Одна пальчикова батарейка забруднює природу на півстоліття!!!!» | Всі учні та вчителі | Протягом місяця | Педагог організатор, Бібліотекар | |
8 | Конкурс «Природа вчить та виховує» | 1-11кл | Протягом місяця | вчитель природознавства | |
9 | Конкурс «Збережемо нашу планету зеленою і квітучою» | Всі учні та вчителі | Протягом місяця | ЗДВР,Педагог організатр | |
10 | Екологічний тренінг-подорож «З природою живи у дружбі» | 8кл | Протягом місяця | Вчитель біології | |
11 | Екологічна вікторина на тему: «Знавці природи» | 3- 4кл | Протягом місяця | Бібліотекар | |
12 | Конкурс плакатів «Збережемо нашу планету!!!» | 5-11 кл | Протягом місяця | Педагог організатор | |
13 | Екологічний бумеранг | 7-8 кл | 9.10.19 | Вчитель біології | |
14 | Екологічна гра «Стежинка у світ природи» | 5кл | 15.10.19 | Бібліотекар | |
15 | Акція «Збережи дерево – здай макулатуру» | 1-11кл | Протягом місяця | Бібліотекар | |
16 | Книжкова виставка : «Захищай, Примножуй, Бережи!!!» | 1-11кл | Протягом місяця | Бібліотекар | |
17 | Благодійні акція « Подаруй книгу шкільній бібліотеці» | 1-11кл | Протягом місяця | Бібліотекар | |
18 | Перегляд навчальних фільмів екологічного характеру | 1-11кл | Протягом місяця | Класні керівники Класоводи | |
19 | Інтелектуальна вікторина-гра з екології «Ми самі розумні» | 1-2кл | Протягом місяця | Бібліотекар | |
20 | Буккросинг з літератури екологічної тематики: «Вільна книжка – у вільне читання»-книгу сам почитав, товаришу почитати віддав! | 1-11кл | Протягом місяця | Бібліотекар | |
21 | Конкурс малюнків: «Природа очима дітей» | 2-5 кл | Протягом місяця | Педагог організатор | |
22 | Підведення підсумків проведення місячника. Відзначення кращих читачів бібліотеки, які долучилися до організації та проведення місячника | 1-11кл | 26.10.18 | Бібліотекар, актив бібліотеки | |
23 | Розміщення на сайті (блозі) бібліотеки матеріалів з теми Всеукраїнського місячника | 1-11кл | 30.10.18 | Бібліотекар |
![]() | Іллєш А.В., Пральников А.Є. Репортаж із Чорнобиля.– М.: Мысль, 1988.– 176 с. Книга розповідає про аварію на 4-му енергоблоці ЧАЕС в кінці квітня 1986 р., про ліквідацію її наслідків. Журналісти були в числі перших відряджених газетою “Известия” протягом півроку працювали в зоні аварії. |
![]() | Ярошенская А.А. Чернобыль с нами.– М.: Книга, 1991.– 160 с. |
![]() | Сталкери. Документальна розповідь / Грінпіс Україна.– К.: ДС Україна проект, „А.Л.Д.”, 1996.– 56 с. |
![]() | Ковалевська Л. Чорнобиль ДСП. Наслідки Чорнобиля.– К.: Абрис, 1995.– 328 с. Незалежне розслідування злочину під назвою “Чорнобиль”, документально і фактично підтверджує аналіз проблем ядерного насильства. Вперше показана динаміка розвитку чорнобильської ситуації з 1986 по 1994 роки з використанням статистично достовірних данних радіобіологічних і медичних досліджень. |
![]() | Коваленко А.П., Рисованный Ю.В. Чернобыль – каким его увидел мир.– К.: Молодь, 1989.– 176 с. Книга розповідає як закордонні засоби масової інформації висвітлювали події в Чорнобилі. |
![]() | Губарев В.С. Зарево над Припятью: Записки журналиста.– М.: Молодая гвардия, 1987.– 239с.– (Эврика). Книга розповідає про аварію на Чорнобильській АЕС, про історію розвитку вітчизняної атомної промисловості, про сьогодення та майбутнє мирного атому. |
![]() | Кругляк Л.Г. Радиация и рак. Нетрадиционные методы профилактики и лечения.– Донецк: Донеччина, 1998.– 320с. У книзі поєднані дві важливі теми, які висвітлюють проблеми допомоги людям, що знаходились під впливом іонізуючої радіації, а також онкохворим. |
![]() | Ядерный след / В.С. Губарев, И. Камиока, И.К. Лаговский и др.; Сост. Г.Малкин.– М.: Энергоатомиздат, 1990.– 104 с.– (Пресс-клуб Советского комитета защиты мира; Ядерное общество СССР). У книзі радянські і японські журналісти розповідають про розвиток ядерної енергетики, про аварії на Південному Уралі і в Чорнобилі, та про ліквідації їх наслідків, про вплив аварії на екологію. Вперше розповідається про уранову копальню та збагачувальний завод у м.Шевченко. Радянські журналісти розповідають про атомну промисловість Японії. |
![]() | Куркин Б.О. Бремя “мирного” атома.– М.: Молодая гвардия, 1989.– 269 с. – (Свободня трибуна) Про проблеми сучасного стану і перспективи розвитку ядерної енергетики, про уроки Чорнобильської катастрофи. |
![]() | Гуцало Є. Діти Чорнобиля.– К.: Соняшник, 1995.– 104 с Трагедія Чорнобиля – основний зміст цієї книги. „Україна після атомної катастрофи 1986 р. стала скорботною чорнобильською матір’ю для українського народу, і весь світ живої природи став її невинною жертвою”. Книга „Діти Чорнобиля” – це правдиві розповіді про трагічне буття юних героїв – уже після Чорнобиля. |
![]() | Щербак Ю.М. Чорнобиль: Документальна повість.– К.: Дніпро, 1989.– 223.– (Романи й повісті.№1) Автор часто бував у Зоні АЕС, мав численні зустрічі з учасниками „опору атомній стихії”. Враження від побаченого, почутого лягли в основу документальної повісті. Письменник розкриває подробиці аварії, аналізує факти, вчинки фізиків, медиків, авіаторів, персоналу АЕС. При цьому приділяє особливу увагу причинам, що привели до вибуху четвертого реактора. |
![]() | Горлач Л.Н. Вибір пам’яті: Вірші і поеми.– К.: Молодь, 1988.– 160 с. Книга публікує вірші громадянського звучання та інтимної лірики, а поети – про щоденний подвиг людей, що працювали на Чорнобильській АЕС в „дні суворого іспиту”. |
![]() | Драч И.Ф. Храм Солнца: Стихотворения.– К.: Рад.письменник, 1988.– 125с. |
![]() | Ночовний М.В. Дозиметрична зона: Поезії.– К.: Укр.письменник, 1992.– 101 с. Вірші збірки намагаються загострити увагу на суперечностях природи, людської душі. „Кохання неприкаяне, невлаштоване, у дечому й трагічне, але всетаки щасливе уже фактом свого існування...”, постає перед читачем |
![]() | Яворівський В.О. Марія з полином у кінці століття.– К.: Радянський письменник, 1988.– 262 с. Про драматичні події весни 1986 року в чорнобильській зоні, де тривалий час перебував і автор – відомий український письменник, лауреат Шевченківської премії, голова комісії у справах Чорнобильської катастрофи при Президії Верховної Ради України. |
![]() | Йовенко С.А. Лицом к лицу: Стихотворения, поэма.– К.: Рад. письменник, 1989.– 111 с. |
![]() | Олійник Б.І. Сім: Поема.– К.: Радянський письменник, 1988.– 96 с. Поема присвячена пам’яті В.Кібенка, М.Ващука, В.Ігнатенка, М.Титенка, В.Тишури, В.Правику та кінорежисеру Володимиру Шевченко. |
![]() | Фантом: Сб.документ. и художественных произведений о трагических событиях на Чернобыльской АЭС.– М.: Мол.гвардия, 1989.–239с. Збірник знайомить із спогадами, оповіданнями, документальними повістями, а також із п’єсою про трагічні події на Чорнобильській АЕС в квітні 1986 року. |
![]() | Мужність і біль Чорнобиля: Повість-хроніка: Поеми. Вірші.– К.: Молодь, 1988.– 144с. Ця книга є даниною пам’яті загиблих, виявом палкої вдячності всім, хто брав участь у ліквідації наслідків аварії і нині працює у зоні Чорнобильської АЕС. Містить повість А. Трегубова „Приборкувачі вогню”, вірші Д. Павличко, Б. Олійника, І. Драча та інших присвячені тим, хто брав участь у ліквідації наслідків аварії і нині працює у зоні Чорнобильської АЕС. |
Ось кілька простих порад для дітей та їх батьків, як безпечно користуватись Інтернетом, щоб не накликати на себе неприємностей.
ДІТЯМ
1. Нікому без дозволу батьків не давати особисту інформацію: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи, свої паролі.
2. Якщо знайдете якусь інформацію, що турбує вас, негайно сповістіть про це батьків.
3. Ніколи не погоджуватися на зустріч з людиною, з якою ви познайомилися в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно, то спочатку потрібно спитати дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.
4. Не відповідати на невиховані і грубі листи. Якщо одержите такі листи не з вашої вини, то сповістіть про це батьків, нехай вони зв’яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.
5. Розробити з батьками правила користування Інтернетом. Особливо домовитися з ними про прийнятний час роботи в Інтернеті і сайти, до яких ви збираєтесь заходити.
6. Не заходити на аморальні сайти і не порушувати без згоди батьків ці правила.
7.Не робити протизаконних вчинків і речей в Інтернеті.
8.Не шкодити і не заважати іншим користувачам.
БАТЬКАМ
1. Підвищуйте власну комп’ютерну та інтернет-обізнаність. Щоб убезпечити свою дитину у мережі Ви маєте знати про інтернет, принаймні, не менше за неї.
2. Станьте для дитини порадником. Опановуйте інтернет разом. Повідомте дитині, що вона може звернутися до Вас у будь-якій ситуації. Якщо в інтернеті (у повідомленні електронної пошти, на сайті, форумі, чаті) щось не зрозуміло, хвилює або загрожує, дитина завжди має звертатися по допомогу до Вас. Інформація та послуги в інтернеті не завжди безпечні, тому перш ніж завантажувати, копіювати чи встановлювати будь-що з інтернету, дитина має порадитися з Вами. Навчіть перевіряти інформацію з мережі за допомогою додаткових запитів і звернення до перевірених джерел.
3. Станьте для своєї дитини другом у соціальних мережах, або попросіть близьких знайомих зробити це. Якщо Ваша дитина не бажає підтверджувати дружбу з Вами, попросіть Ваших друзів молодшого віку подружитися з нею у соціальних мережах. Ви завжди маєте знати, чим займається та з ким спілкується Ваша дитина у Мережі.
4. Встановіть на мобільному телефоні своєї дитини безкоштовну соціальну послугу «Батьківський контроль». Регулярно оновлюйте антивірус.
5. Створіть територію безпечного інтернету. Використовуйте поновлюваний перелік безпечних для дитини сайтів. Запропонуйте дітям пізнавальні, цікаві та захоплюючі інтернет-ресурси. Щоб захистити дітей від ризиків віртуального світу, використовуйте поновлюваний список рекомендованих сайтів для дітей.
Найменування закладу освіти | Єрківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Героя України В.М.Чорновола |
Прізвище, ім'я, по батькові керівника закладу освіти | Онатій Валерія Тіборівна |
Загальні відомості | |
Прізвище, ім'я, по батькові завідувача бібліотеки | Продан Алла Василівна |
Контактний телефон бібліотеки | 09763698 |
Електронна пошта бібліотеки | alla.prodan1@gmail.com |
WеЬ-сторінка бібліотеки (за наявності) | http://yerky-school.edukit.ck.ua |
Матеріально-технічні умови діяльності бібліотеки | |
Загальна площа бібліотеки, з неї: | 28 кв.м |
абонемент | 5 кв.м |
читальний зал | 3 кв.м |
Наявність книгосховища для навчального фонду | так |
Оргтехніка | комп’ютер |
Вихід в Інтернет (кількість комп’ютерів) | так |
Основні показники діяльності бібліотеки | |
Основний бібліотечний фонд (без урахування підручників), з них: | 4506 |
книги та брошури | 4480 |
періодичні видання (всього назв) | 26 |
для учнів | 1 |
для педагогів | 24 |
для бібліотечних працівників | 1 |
Фонд підручників, з них: | 9194 |
для учнів 1 -4-х класів | 3203 |
для учнів 5-9-х класів | 4024 |
для учнів 10-11 -х класів | 1967 |
Робота з користувачами | |
Загальна кількість користувачів (станом на 01.11.2019 р.), з них: | 585 |
учні | 532 |
педагоги | 46 |
батьки | 7 |
Кількість відвідувань (середня за місяць) | 182 |
Кількість книговидач (середня за місяць) | 391 |
ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ КОНКУРС
«ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА»
номінація
«БІБЛІОТЕКА – Т ЕРИТОРІЯ ЧИТАННЯ»
тема:
«Виховання в учнів
любові до книги та читання»
Продан Алла Василівна
завідувач бібліотеки
Єрківського закладу
загальної середньої
освіти І-ІІІ ступенів
імені Героя України
В.М.Чорновола
Смт. Єрки
Катеринопільського району
Черкаської області
ЗМІСТ
Вступ ………………………………………………………………………….......……....... 2
Розділ І. Шляхи виховання любові до книги та читання :
1.1.Робота з читачами…………………………………………………………. …….... 6
Розділ ІІ. Масові заходи ……………………………………………………….... ...16
2.1 Книжкові виставки в бібліотеці………………………………………......... 20
2.2 Бібліотечні уроки………………………………………………………............. 23
2.3.Індивідуальна робота………………………………………………………….... 24
2.4. Співпраця з батьками………………………………………………………….... 25
V. Висновки……………………………………………………………………............. 27
VІ. Додатки……………………..…………………………………………………. ........28
VІІ Список використаних джерел……………………………………………..... 55
Вступ
Розвивайте в людині любов до
читання, надавайте їй можливість задовольняти її, і вона неодмінно буде щасливою.
Джон Гершель
Діти і книга. Яку роль відіграє читання в житті юного покоління? Це питання хвилює не тільки бібліотекарів, а й батьків, освітян, громадськість , які з тривогою говорять про те, що діти дедалі менше читають. В Україні набирає темпів процес «криза читання», що був у 90-ті роки минулого століття в Європі та Америці. Дитяче читання — явище не просте, це не тільки засіб отримання необхідної інформації, а й середовище спілкування, самопізнання, збагачення знаннями про життя різних людей і, звичайно, джерело насолоди. На читання сьогодні впливають економічні фактори, технічний рівень розвитку суспільства, стан видавничої справи, книжкової торгівлі, бібліотечної справи, рівень освіти читачів-дітей, наявність у них вільного часу.
Книги здатні творити чудеса, вони знайомлять нас із минулим, допомагають більше дізнатися про науку, культуру, мистецтво, дозволяють навіть зазирнути в майбутнє. Саме бібліотека є головним провідником виховання любові до книги, повсякденної потреби в читанні, в поповненні знань, отриманих на уроках.
У новому законі «Про загальну середню освіту» важливе місце відводиться культурно-виховній і просвітницькій роботі в закладах загальної середньої освіти. Шкільна бібліотека є важливим засобом і формою втілення в життя цих вимог. Саме вона сприяє формуванню культури, саморозвитку особистості, підвищенню освітньої, інформаційної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної діяльності школярів. У наш час бурхливого наукового та технічного прогресу обсяг інформації дуже великий і головними джерелами інформації в ХХІ столітті є книга і комп`ютер.
Але аналіз тенденцій останніх років дозволяє зробити висновок про падіння в суспільстві цікавості до читання, втраті його престижу, зниження рівня читацьких переваг і мотивацій. Сьогодні дуже багато людей практично не звертаються до книг, не читають газет. Кількість сімей, що не мають особистих бібліотек, збільшилася. Формується покоління батьків, що не читають. В Україні набирає темпів процес «криза читання», що був у 90-ті роки в Європі та Америці.[6]
Нині друкована книжка втрачає позиції у рейтингу потрібних для навчання та відпочинку речей, поступаючись Інтернету, комп’ютерним іграм. За даними соціологічних досліджень, лише 25 % українців є активними читачами.[10]
Сьогодні у світі спостерігається глобальне падіння інтересу до читання, особливо серед молоді, пов’язане з бурхливим розвитком комп’ютерних технологій, зростанням впливу Інтернет - культури. Подібна ситуація складається також у нашій країні, і це викликає занепокоєння в українському суспільстві.
За останні десятиліття сформувалося покоління молодих людей, які незнайомі з книгою, вважають читання заняттям «старомодним» та непрестижним.
Ця тема стала особливо актуальною зараз, коли у кожного нашого читача в будинку є телевізор, у кожного другого - комп’ютер,планшет,мобільний телефон.
На жаль, ця тенденція спостерігається і в нашій школі. Сьогодні в бібліотеку учні приходять в основному за отриманням інформації для виконання завдання з того чи іншого предмета. Діти, особливо старших класів, майже не цікавляться художньою літературою, або беруть твори ,які є в ЗНО.
Метою моєї повсякденної роботи є бажання допомогти сучасним учням зрозуміти, що книга і в наш час залишається найавторитетнішим джерелом інформації; навчити їх швидко вибирати в бібліотеці книги або статті, користуватися бібліотекою, її фондами; сформувати в учнів навики користування Інтернетом; підвищити читацьку культуру учнів.
Мета передбачає розв’язання таких завдань:
- організувати освоєння теоретичних і методичних підходів до виховання в учнів інтересу до читання;
- здійснити спостереження за підвищенням культури читання;
- стимулювати читання;
- сформувати вміння самостійно шукати інформацію з різних джерел;
- сформувати навички незалежного бібліотечно-інформаційного користувача та навичок критичного мислення;
- розвивати уміння використовувати на практиці інформацію незалежно від виду,формату, носія;
- розвивати особистість дитини;
- допомогти учням виробляти навички самостійної роботи з книгами та іншою інформацією одержаною в бібліотеці;
- прищепити навички систематичного читання, вміння правильно читати з метою засвоєння різноманітного матеріалу для постійного підвищення загальноосвітнього рівня.
Як же підняти інтерес до книги і читання?
Це дуже серйозне питання, його не можна вирішити тільки на рівні школи чи бібліотеки, воно є пріоритетом держави й сім’ї. Поки держава не зрозуміє, що освічених, сучасних людей не виховати на книгах 20-30-річної давнини, поки вона не повернеться обличчям до проблеми належного комплектування шкільних бібліотек необхідною літературою, періодичними виданнями, технічними засобами, комп’ютерами, важко казати про якісь великі досягнення.
Для вирішення цих завдань необхідна конструктивна державна політика в галузі бібліотечної справи та книговидавництва, бо читання є стратегічно
важливим елементом культури, інструментом підвищення інтелектуального потенціалу нації.
Шляхи виховання любові до книги та читання.
Робота з читачами
Книги - морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труду мав досить,
Дивнії перли виносить.
І. Франко
В усі часи бібліотека була і буде найкращим провідником у світі книг. Бібліотека - скарб людський. А книга - це діамант. Книга - чудове надбання людства, кращий порадник і друг.
Незважаючи на сучасні інформаційні технології, книга була і залишається основним інформаційним джерелом. Спілкування з нею допомагає не тільки оволодіти певними знаннями, але й прилучає до культурних надбань і цінностей. Тому весь зміст своєї роботи я спрямовую на залучення дітей до читання як до захоплюючої, але серйозної розумової роботи.
У своїй роботі я керуюся Законом України «Про середню освіту», Законом України «Про бібліотеки й бібліотечну справу», Положенням «Про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу», Концепцією Державної цільової програми підтримки та розвитку читання ».[3; 4; 8; 5]
Всю свою роботу проводжу згідно річного плану, спрямовую її, виходячи з основних документів про школу, прагну якісно, систематично і своєчасно вести обслуговування читачів, формувати й задовольняти читацькі інтереси. Своїм найважливішим завданням я вважаю: задоволення читацьких потреб у книзі та інформації; пошук інноваційних форм популяризації книги; формування у дітей любові до книги, читання та бібліотеки.
Пріоритетними напрямками в моїй роботі є:
- вивчення читацьких інтересів;
- індивідуальна та колективна робота з читачами;
- формування у читачів бібліотечно-бібліографічної грамотності;
- інформаційне обслуговування;
- популяризація книги.
Прийшовши працювати в шкільну бібліотеку, я поставила собі за мету зробити все можливе, щоб мої читачі дружили з книгою, щоб із книги, як із найчистішого джерела, черпали знання і з непідробним інтересом входили в широкий і багатогранний світ, який відкриває книга.
Але згодом я помітила, що з року в рік, простежується така тенденція, як поступове зниження інтересу до друкованого слова, спад престижу читання; зменшення числа тих, хто віддає перевагу читанню у вільний час; зростання кількості дітей, які обмежуються читанням літератури, пропонованої тільки шкільною програмою.
Чому ж дітям так необхідне читання? Як прищепити учням любов до книг? Поєднуючи традиційні та нетрадиційні форми роботи, я постійно працюю над тим, аби заохочувати учнів до читання, зацікавити їх книгою, процесом пізнання, стимулюю їх до використання книг, що є у бібліотеці.
Зважати на вікові особливості дітей - обов’язкова умова успішного керівництва читанням.[7,8] Учнів різного шкільного віку я обслуговую по-різному. Для першокласників організовую екскурсії до бібліотеки «Подорож в країну книги», під час яких розповідаю про правила поводження в бібліотеці, про те, що потрібно бережно відноситись до книг.[Додаток 1]
В кінці кожної екскурсії проводжу невеличку вікторину «З якої казки ?»
Діти в цьому віці тільки-но опановують техніку читання і ще не є читачами в повному розумінні цього слова; вони скоріше слухачі і книжку беруть, щоб розглядати в ній малюнки. Вони дуже люблять, коли дорослі читають їм книжки, люблять розгадувати загадки, вчити напам’ять вірші. Готові незліченну кількість разів слухати казку, що їм сподобалась. Дитина просить повторити давно відоме, бо щоразу під час нового читання чи оповіді переживає найрізноманітніші почуття: подив, жаль, співчуття, радість, захоплення.
Для учнів других класів проводжу екскурсію «Мандрівка по книжковому місту», під час якої розповідаю дітям правила бережливого ставлення до книги, користування бібліотекою, розповідаю про перші бібліотеки, про те що потрібно систематично читати.Наприкінці екскурсії кожного учня записую до бібліотеки. Діти радіють, почувають себе дорослими. Їм дуже подобається самостійно добирати книжечки.
У середніх класах я часто проводжу бесіди «Про що ти любиш читати». Діти із задоволенням розповідають про свої улюблені книжки. Під час обговорення з’ясовується, що в багатьох учнів є домашні бібліотеки, що діти є читачами не тільки шкільної, а ще й відвідують селищну бібліотеку. Наприкінці бесіди проводжу підсумок, зачитую прізвища найкращих читачів класу.
Діти залишаються задоволеними, і це спонукає учнів, які мало читають, частіше відвідувати бібліотеку.Школярам, які люблять малювати пропоную взяти участь в конкурсах малюнків «Добро перемагає зло», «Я малюю казку», «Казковий калейдоскоп», «Мій улюблений герой твору». Діти самостійно відтворюють те, що їм найбільше сподобалося та збереглося в їхній пам’яті, малюють улюблених героїв книжок.
Згодом роблю цікаві виставки.
Всю свою роботу погоджую з учителями. Тісна співпраця бібліотекаря та вчителя іде на користь обом сторонам. Учителям це допомагає ефективніше прилучати дітей до активної самостійної роботи, дає змогу навчати їх працювати з книгою. Щодо бібліотекаря, то зв’язок з учителем сприяє тісному контакту з дітьми для подальшої індивідуальної роботи, спільного проведення масової роботи. Цікаво в ігровій формі проходять свята Книги та Казки, театральні вистави « Ріпка на новий лад» та « Пан Коцький», інсценізація казок «Соломяний бичок», « Ріпка», «Пан Коцький» для учнів молодших класів. Діти охоче беруть участь у вікторинах «З якої казки герой ?», брейн - ринг «Подорож до країни Читландії», в іграх «Двері, казко, відчиняй», «Вгадай назву казки по жартівливому опису», «Чиї це речі?»та ін. [Додаток 2]
В середніх та старших класах в цікавій формі проводжу квести, турніри ерудитів « Багато читаємо - багато знаємо!», КВК «Мандри сторінками книг», «Книжку читай – розуму набирай!»,конкурси читців
" Твори добро на радість людям" та на кращого виконавця творів Т.Г.Шевченка, ігри «Найуважніший читач», «Впізнай героя», вікторини «Сторінками життя Т.Г.Шевченка», «Міфи Давньої Греції», «Сторінками улюблених книг», та ін. .[Додаток 3,6]
Цікаво була проведена зустріч з нашими землячками – поетесою Катериною Вербівською та письменницею Тетяною Брукс.
Також у школі традиційними стали проведення Всеукраїнського місячника бібліотек, тижня казки, тематичні місячники та предметні тижні. Я завжди беру активну участь у проведенні цих заходів: проводжу різноманітні свята,змагання,вікторини, готую виставки літератури.
Підбираючи літературу, намагаюсь якнайшвидше розкрити тему, знайти нову літературу, використовуючи при цьому картотеку газетних та журнальних статей, адреси освітніх сайтів в Інтернеті, тематичні папки. Ось деякі назви тематичних папок, які є в бібліотеці: «Наш земляк Т.Г.Шевченко», «Професій тисячі - одна із них твоя», «Гетьмани України», «Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього», «Гетьмани України»; «Скажемо пожежі – ні!»;«Наша мова – диво калинове», «Чорнобиль не має минулого», «Звичаї та побут нашого народу», «Мій край, моя історія жива», «За здоровий образ життя» та ін.
Бібліотекар школи не може якісно і повноцінно працювати без допомоги учнів. Активна участь дітей у роботі бібліотеки допомагає не тільки бібліотекарю, але й сприяє зростанню зацікавленості дітей у бібліотеці та книзі.
Тому при бібліотеці діє гурток «Юні бібліотекарі». До нього входять учні, що люблять працювати в бібліотеці. Вони беруть участь у обслуговуванні учнів молодших класів: допомагають вибрати цікаву книгу, вчать, як правильно це робити, записують книги у формуляри читачів. Також діти з задоволенням допомагають організовувати конкурси, свята, виставки, розставляти книги на полицях, виявляти боржників, випускають газету «Вісті із шкільної бібліотеки», беруть участь в рейдах перевірках стану збереження шкільних підручників та інш.
Я вважаю, що ефективність бібліотечно-бібліографічного обслуговування користувачів залежить від того, наскільки добре бібліотекар знає читацькі симпатії та запити. Тому кожного року намагаюсь вивчати читацькі інтереси за допомогою таких форм роботи як анкетування та опитування . Так, наприклад : щоб виявити , якими книгами цікавляться діти, було проведено опитування : «Про що б ви хотіли прочитати?» (5-11 класи), «Яким джерелам пошуку ви віддаєте перевагу?».
Проаналізувавши результати опитування «Яким джерелам пошуку ви віддаєте перевагу?». я зробила висновок, що пріоритетним джерелом пошуку інформації серед учнів 9-11 класів є Інтернет, так, як, на жаль, склад бібліотечного фонду не може повністю задовольнити всі потреби учнів .
Про що ви хотіли б читати?
Проаналізувавши результати опитування «Про що б ви хотіли прочитати?» мені стало зрозуміло, що найбільше цікавляться учні школи книгами про кохання, пригоди та фантастику.
Щоб пізнати думку читачів про те , чи люблять вони читати, чим вони займаються у вільний час, книгам якого жанру надають перевагу , я провела анкетування «Книга в твоєму житті» і з’ясувала, що в вільний час учні, що взяли участь в опитуванні, проводять біля компютера, дивляться відео та слухають музику (43,4 %), 25,3 % - надає перевагу читанню для душі, 35 % присвячує вільний час комп’ютеру, 23,5 % займаються домашніми справами, ще 22,6 % прогулюється на природі, 15,3 % відвідує дискотеки , 16 % займається спортом, 11 % має особисте хобі. [Додаток 4]
Результати анкетування надали також мені можливість дізнатися, з якою метою діти читають книги та відвідують бібліотеку , книг якої тематики більше хотіли б бачити на полицях нашої бібліотеки та багато іншого, цікавого для мене.
Мотиваційне есе учасника Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека - 2020» Продан Алли Василівни Так, я книгар. Не лікар, не аптекар, Не інженер, не кухар, не банкір… Я – більше: я Книгар! Бібліотекар! На заздрість всім, всьому наперекір! Петро Гоць В зв’язку з сучасним реформуванням освіти, під впливом процесів інформатизації змінюється цільове призначення завдань освіти. Важливим засобом і формою втілення в життя цих завдань в першу чергу є і шкільна бібліотека. Шкільний бібліотекар – є вчителем , вихователем, провідником у світ знань. У нашому сучасному світі наша професія потребує постійного вдосконалення своїх умінь та навичок. Це і є основною моє причиною участі в конкурсі « Шкільна бібліотека – 2020». Я хочу поділитися своїм досвідом роботи з колегами та навчатися чогось нового й цікавого в них. Участь в цьому конкурсі – це хороша можливість презентувати себе, висвітити великому колу людей свої надбання, продовжувати навчатися і здобувати нові знання, використовувати їх у своїй роботі. Як, мабуть , і всі учасники конкурсу, я вважаю, що моя робота найкраща і гідна перемоги. Прийшовши працювати в шкільну бібліотеку, я поставила собі за мету зробити все можливе, щоб мої читачі дружили з книгою, щоб із книги, як із найчистішого джерела, черпали знання і з непідробним інтересом входили в широкий і багатогранний світ, який відкриває книга, жили за давно встановленим мудрим законом: ні дня без читання! Я дуже люблю свою роботу і не уявляю своє життя без школи, дітей, без своєї рідної бібліотеки – царства книг. Це мій дім. Вважаю, що місія бібліотеки та роботи бібліотекаря полягає в накопиченні, створенні, збереженні власних і світових інформаційних ресурсів, що відповідають вимогам навчального процесу і науково-дослідної роботи в школі, забезпеченні інформаційних потреб учнів, вчителів школи відповідно до принципів доступності, оперативності, інформативності і комфортності. Гасло моєї діяльності: “ Кожному учневі - книгу! Кожній книзі – читача!». В своїй щоденній роботі я намагаюсь формувати в учнів інтерес до навчання та читання, спонукаю їх оволодіти культурою читання, створюю належні умови для сприймання, розуміння й оцінки прочитаного, намагаюсь зацікавити кожного процесом читання,прививаю моїм читачам гарний смак, розвиваю пізнавальні здібності . З метою виховання в учнів інтересу до читання , стали традиційними в нашій школі такі заходи, як екскурсії-знайомства з бібліотекою, індивідуальні та групові бесіди, вікторини, конкурси на кращого читача школи та кращий читаючий клас, бібліотечні уроки, огляди нової літератури, аналізи читання, брейн - ринги , квести та інші заходи. Проведення всіх цих заходів я висвітлюю в своєму блозі, який веду з 2014 року. Блог дає мені можливість рекламувати різноманітні послуги бібліотеки, розповсюджувати бібліотечні новини, став джерелом професійної інформації, майданчиком для спілкування з користувачами, шляхом підтримки діалогу через пости та коментарі. На питання “ Якою я бачу свою шкільну бібліотеку в найближчі роки ?”, хочу відповісти словами американського бібліотекознавця Мелвіла Д’юї: “ Якщо стара книгозбірня була джерелом, до якого йшли всі спраглі знань, то нова – це водогін, що розносить живильну вологу по домівках ”. Бібліотеку свого шкільного закладу, через 3 роки, я хотіла б бачити з модернізованою інфраструктурою: просторим, зручним, гарно освітленим приміщенням , де є зона відпочинку, сучасним обладнанням (мультимедійною дошкою, телевізором, ксероксом, сканером, сучасними комп’ютерами) , оновленим бібліотечним фондом та оцифрованими каталогами та фондами. Вірю, що шкільна бібліотека перетвориться у життєво важливий ресурсний центр для всієї шкільної родини – учнів, вчителів і батьків, що впливатиме на них і сприятиме зростанню інтелектуального учня. Що вже зроблено? У нашій шкільній бібліотеці дуже гарно й затишно. Великі вікна, світле , але мале приміщення. Кімната поділена на спеціальні зони: абонемент та читальна зала, є комп`ютер,який підключено до мережі інтернет. Постійно оновлюються виставки, організовуються свята, зустрічі, вікторини, проходять акції «Подаруй книгу шкільній бібліотеці» та інші. Актив бібліотеки бере участь у роботі книжкової лікарні , у проведенні різноманітних заходів та проведенні рейдів перевірки стану збереження шкільних підручників. Свій фаховий рівень підвищую шляхом самоосвіти, вивченням новинок літератури, пройшла курс професійної перепідготовки в 2017 році в Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради ( 120 годин), а також: - закінчила онлайн -курс «Критичне мислення для освітян» (30 годин)- 2017р., - брала участь у Інтернет – семінарі « Роль шкільної бібліотеки у національно- патріотичному вихованні дітей та молоді» - квітень 2017р. - брала участь в обласному семінарі « Осучаснення роботи бібліотеки через підвищення професійної майстерності бібліотекарів закладів загальної середньої освіти» - 10.10.2018р. - брала участь в Всеукраїнському вебінарі «Шкільна бібліотека – центр творчого розвитку дитини» (до 100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського) (4.12.2018р.), -онлайн –курс ЕДЕРА для вчителів початкової школи (60 годин) - 2019р., - у вебінарі « Читати модно: як заохотити школярів до читання» - ( 2 години- 18.03.2019р.), - брала участь у Інтернет – семінарі «Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня» - 2020р. Була нагороджена : -Дипломом Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради за активну участь у проведенні Всеукраїнського місячника «Шкільна бібліотека - за здоровий спосіб життя» -2017 р. - Дипломом Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради за активну участь у проведенні Всеукраїнського місячника «Шкільна бібліотека - центр творчого розвитку дитини» (до100-річчя від дня народження В. О. Сухомлинського)» - 2018 р. Професія «Бібліотекар» не вмре! Сподіваюсь на те, що крилата фраза «Як пройти до бібліотеки?» буде актуальною ще для багатьох поколінь!"Вчимося читати - вчимося жити!"
Простий вислів і слова говорять самі за себе. Протягом всього життя ми навчаємося пізнавати навколишній світ. Поряд з нами завжди ті,хто допомагає нам у цій нелегкій справі: батьки, вихователі, вчителі... Але є ще один, іноді зовсім непомітний , хоча доволі серьйозний і важливий помічник. Він із самого дитинства щодня супроводжує нас життєвим шляхом дорослішання і самоствердження, даючи поради і приклади, відкриваючи світ мрій і сподівань, допомагаючи пізнавати минуле і зазирнути у майбутнє. Ім'я йому - книга. Вона може стати твоїм найдорожчим скарбом і найважливішим відкриттям, але, не встигнувши своєчасно "встановити із нею зв'язок", ти можеш втратити його раз і назавжди.
Отже, починай дружити з нею!
GuestLonse
2017-11-19 11:52:24guest test post [url=http://gdhyuei23kol.com/]bbcode[/url] html http://gdhyuei23kol.com/ simple...